Thursday, November 13, 2014

Bil Astro Naik Lagi


Assalamualaikum .

Hello =)


Lamanya rasa ruang ni tak berupdate :'( , kesibukan mengekang masa untuk jari-jari ni berceloteh disini . Dengan keadaan di ofis yang agak 'menyerabutkan' kerana reorganization yang dijalankan dan rasa 'pening' dengan kedudukan masing-masing . fuhh, swingg kejap kepala ni .huhu . Sekarang, semua dah oke dan teratur balik =) Fiza pun dah selesa dengan kedudukan , tugas dan unit sekarang :)

Semalam, balik dari kerja, fiza dapat satu surat 'cinta' yang menyedihkan dari Astro


perlaksanaan harga untuk saluran HD yang berkuatkuasa 1 Disember ni, dengan kata mudahnya , BIL BULANAN ASTRO NAIK lagi T.T , kadar ni TIDAK termasuk lagi dengan CUKAI-CUKAI yang bakal dikenakan nanti ye T_T  .

Tak tahu nak cakap apa .

Untuk langganan sekarang, bil astro fiza RM133 sebulan *tak termasuk cukai , dan selepas kadar baru nanti, bila akan jadi RM138 , so ada kenaikan sebanyak RM5 .

Menurut kenyataan oleh Astro, sebab kenaikan kadar baru ni berikutan proses naik taraf perkhidmatan Astro HD dengan tambahan 8 saluran HD baru bermula 16 November ni . hurm . Tambah saluran, semoga cerita yang ditayangkan pun nanti bertambah, bukan asyik duk ulang cerita yang sama je . Tanya la sesiapa pun , mesti isu ni je yang paling top pasal astro ni, selain 'hujan sikit, siaran tergendala' .huhu

Okelah, merungut banyak-banyak pun tak guna, dah kita setia dengan astro kan, terpaksa terima la. Harapnya, ada penambahbaikan oleh astro lepas ni .


peace!


7 comments:

  1. hurmm..pcl pon sama lah naik rm5, sebelum ni rm75..waa memang patut potong terus je dari melanggan ASTRO !!

    ReplyDelete
  2. Aduhai naik lagi, stress ler gini..

    ReplyDelete
  3. Naik lagi...
    dah tak ada pesaing macam tue laa...

    ReplyDelete
  4. jie dh ptong..hangin je dgn astro ni..

    ReplyDelete
  5. astro oo astro..mcm2 dorang ni, sabo jela

    Jemput join segmen CN ye ;)

    http://www.cekgunorazimah.com/2014/11/segmen-bloglist-januari-2015-by-cn.html

    ReplyDelete

Hidup ini indah, hargai setiap detik keindahan
yang kita kecapi sebagai pengubat untuk
setiap duka yang hadir =)

❤Love to be loved❤